EN FA

فعالان رسانه ای مهمترین عامل جریان سازی فرهنگی در جامعه هستند

1401/02/07 تعداد بازدید: 153
print
 فعالان رسانه ای مهمترین عامل جریان سازی فرهنگی در جامعه هستند

اولین گردهمایی روحانیون فعال رسانه ای و تولیدکنندگان رسانه ای معارفی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، معاون فرهنگی و رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی این اداره کل برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در آغاز این نشست، حجت الاسلام حریزاوی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی اداره کل، با مهم برشمردن اثربخشی این گردهمایی ها در بهبود فضای معارفی رسانه ای بیان داشت: وظیفه مهم دستگاه های حاکمیتی تقویت ظرفیت های رسانه ای است و در این میان رسالت سازمان تبلیغات اسلامی نیز توانمندسازی این ظرفیت ها در حوزه نشر و تبیین معارف است.
 
 
در ادامه، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ضمن قدردانی از حضور روحانیون فعال رسانه ای در این گردهمایی، برگزاری این گونه نشست ها را موجب تقویت جریان رسانه ای معارفی به ویژه توسط روحانیون عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نبی زاده با اشاره به فعالیت های رسانه ای حسینیه ارشاد در پایتخت، بر لزوم راه اندازی چنین فضایی در استان خوزستان تأکید کرد و گفت: با توجه به وجود بستر های مناسب و توانمندی های مؤثر رسانه ای در استان خوزستان، لازم است ما هم از ظرفیت رسانه ای یک حسینیه ارشاد در اهواز بهره مند باشیم و با برگزاری جلسات و نشست های مستمر و هدفمند، بتوانیم زمینه ساز تحولات چشمگیری هم در استان و هم در کشور در موضوع رسانه و فضای مجازی باشیم.
 
 
در بخش دیگری از این نشست؛ روحانیون فعال رسانه ای به بیان نکات و نقطه نظرات خود در موضوع رسانه و فضای مجازی پرداختند.
تأکید بر تشکیل اتاق فکرو ایده رسانه ای، تولیدات محتوایی، برگزاری مستمر نشست ها با هدف تقویت فعالیت ها و تولیدات رسانه ای، پرهیز از اعمال کارها و برنامه های سلیقه ای، توجه به مسائل و نیازهای به روز جامعه، مسئله ساز بودن و کنشگر بودن و بسنده نکردن به واکنش گر بودن جریانات رسانه ای، سیر مطالعاتی در حوزه امور فرهنگی و.... از مهمترین موضوعاتی بودند که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.
 
 
در خاتمه، حجت الاسلام فردآقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، اهمیت مسئله شناسی در حوزه رسانه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: ما در سال 1400 به فضل خدای متعال توانستیم 700 نشست همکاری با مجموعه ها و اشخاص مختلف در حوزه مسائل تبلیغی برگزار کنیم. لذا امیدواریم با استفاده از این نشست ها یک چریان سازی فرهنگی را رقم بزنیم.
 
 
این مقام فرهنگی خاطرنشان کرد: بحمدالله در این مدت شاهد شکل گیری یک سیر تطور و تحول در رسانه بوده ایم و تلاش مجموعه هم بر این بوده است که در اجرای این مأموریت ها بتواند کمکی به جریان انقلابی و مجموعه های انقلابی داشته باشد.
 
 
گفتنی است؛ این گردهمایی به همت کمیته رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان و با حضورجمعی از روحانیون فعال رسانه ای، مجموعه های تولید کننده رسانه ای معارفی و جمعی از کارگردانان و تهیه کنندگان برنامه های معارفی صدا و سیمای خوزستان برگزار شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک