EN FA

سرمایه مردمی، مهمترین اصل در موفقیت سازمان تبلیغات اسلامی است

1401/02/21 تعداد بازدید: 249
print
 سرمایه مردمی، مهمترین اصل در موفقیت سازمان تبلیغات اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی سیمای مرکز خوزستان، فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی و نحوه ارتباط گیری مردم با این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی نبی زاده در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز خوزستان، با این مقدمه که مردم چگونه می توانند با سازمان تبلیغات اسلامی ارتباط برقرار کنند اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد فرهنگی مردمی است که اصل و اساس همه فعالیت ها بر سرمایه مردمی قرار داده شده است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، توجه به مساجد به عنوان اصیل ترین پایگاه مردمی را به عنوان یکی از اولویت های اصلی فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کرد و افزود: ما در سال 1400 قریب به ۴۳۰ مسجد در قالب امام محله در مراکز شهرها، پایگاه اجتماعی در حاشیه شهرها و امام روستا در روستاهای مختلف استان را تحت حمایت قرار دادیم که در سال 1401 این رقم به ساماندهی فرهنگی ۵۳۰ مسجد، هدف گذاری شده است.
 
 
حجت الاسلام نبی زاده تصریح کرد: یکی از مهم ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی این است که مسجد را به عنوان مرکز فعالیت های مختلفی که مردم می خواهند در جامعه پیرامونی خود از آن بهره مند باشند قرار دهیم. لذا مسایلی از قبیل ازدواج، اشتغال، تربیت، خدمات رسانی به محرومین و اقشار آسیب پذیر، همراهی در رفع مشکلات محله و... از دیگر کارکردهای عبادی مسجد محسوب میشوند.
ایشان در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه بانوان پرداخت و گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در 34 شهر و شهرستان استان دارای ادارات و دفاتر نمایندگی تبلیغات اسلامی است که در هر شهرستان 2 گروه از بانوان شامل ستاد پیشرفت نهضت بانوان و جمعیت بانوان فرهیخته فعالیت های ویژه ای در حوزه زنان و بانوان انجام می دهند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، دارالقرآن الکریم را به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های این سازمان معرفی کرد و بیان داشت: فعالیت هایی از جمله برگزاری دوره های آموزشی قرآن از جمله حفظ قرآن کریم، ترویج فرهنگ قرآنی در بین مردم و به ویژه خانواده ها، اجرای طرح ملی نورالثقلین که هدف از آن برکزاری جلسات خانگی قرآن می باشد با حضور روحانی محل و فعالان فرهنگی و قرآنی محلات از مهمهترین اقداماتی است که در این مرکز انجام می شود.
 
همچنین معرفی فعالیت های رسانه ای سازمان تبلیغات اسلامی، شبکه فضای مجازی، سایت و کانال ها و گروه های خبری و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از دیگر ظرفیت هایی بود که توسط حجت الاسلام نبی زاده عنوان شد.
 
در بخش دیگری از این گفتگو؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، تشکل های دینی میان تخصصی را از دیگر جذابیت های سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کرد و تشکیل هیئت های مذهبی را از مهمترین اقدامات این بخش دانست.
 
وی در خاتمه این گفتگو؛ کانون های فرهنگی و تبلیغی، کانون مداحان و ستایشگران، آموزش اقشار تأثیرگذار و... را نیز از دیگر فعالیت های مهم و گسترده سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط با مردم ودر نسبت گیری مردم با این سازمان عنوان کرد.
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک