EN FA

از آیت و بنی‌صدر تا تاجگردون و قالیباف

1401/01/23 تعداد بازدید: 954
print
از آیت و بنی‌صدر تا تاجگردون و قالیباف

سید مهدی حاجی آبادی

 روزگاری حرف از اعتبارنامه که می‌شد خاطره بررسی اعتبارنامه شهید آیت در مجلس اول به ذهن بنده می‌رسید، حالا این لفظ به لطف نابلدی و جوگیری دوستان نماینده، مسلخ امید بدنه انقلابی است.
باید دانست اعتبارنامه آدمی در قدوقواره تاجگردون را نمی‌توانید بر اساس اتهاماتی که در محکمه ثابت نشده رد کنید. اگر تخلفی دارد باید جداگانه رسیدگی شود. پوست خربزه بود در شروع کار مجلس و دوستان با سر روی این پوست سرسره بازی کردند.
 
در این مجلس تا به حال رفتارهای احساسی و خارج از شان نمایندگی بر عقلانیت کاملا غلبه داشته.
 
استاندارد نمایندگی برای تصمیم گیری در سطح ملی را زیر سوال برده اند، دوستان نماینده مجلس، خانه خاله نیست!
 
این مجلس با این سطح از شعارزدگی و این سطح رفتارهای شتاب زده مجلس نگران کننده ای هست. هم از جهت اتفاقاتی که در این 4 سال رخ خواهد داد و هم از این جهت که دائم می گویند انقلابی هستیم و با رفتارهای شتاب زده به وجهه جریان انقلابی هم آسیب وارد می کنند. باید نگران بود.
 
برخی نمایندگان مجلس جدید، دارند راه همان نمایندگان توئیتی سابق را در سیاسی بازی و بازی گری میروند. به جای اظهار نظرهای عجیب و غریب و هر روز یک بحران و مشکل درست کردن، سرتان به کار خودتان باشد. وقتی دلیلی برای رد اعتبارنامه امثال تاجگردون و دلخوش ندارند، این بازیها معنایی ندارد جز لطمه زدن به اعتماد مردم. به جای اظهار نظرهای بی مبنا و عجیب و غریب با ژست انقلابی، بهتر است سرتان به کار خودتان باشد.
 
همین یک تعبیر "مجلس سلیمانی" را لحاظ بفرمایید، از قالیباف، تا نماینده ای که چفیه پهن کرده بود، تا نطق یک نماینده دیگر مرتب در حال بازتولید است. در حالی که فارغ از قضاوت سلیقه ای نسبت به گویندگان، نسبت دادن یک مجلس که طی چهارسال کلی فراز و فرود دارد، به شهید سلیمانی واقعا خطای رسانه ای است. یعنی قشنگ پاس گل به مخالفان و بهانه نوشتن خطاهای زیاد محتمل مجلس به پای شهید عزیز در اذهان توسط بدخواهان می‌شود.
 
پ. ن: در مجلس اول اعضای جبهه ملی، نهضت آزادی، بنی صدر و... در مجلس اول سعی کردند با رد اعتبارنامه شهید آیت، از مجلس حذفش کنند، لکن شهید در اقدامی عجیب برای اولین بار در تاریخ درخواست کرد که اعتبارنامه علنی رای‌گیری شود و جمله‌ای تاریخی گفت: که امروز خط و خطوط مشخص خواهد شد!
 
پ. ن2: بندها تجمیعی از نظرات بسیاری از صاحب‌نظران سیاسی و رسانه‌ای در گفتگوهای چندروزه بود
 
* انتشار مقالات و یادداشت ها به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان»نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین تبلیغی است.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک