EN FA

نفوذ سازنده و تاثیرگذار ایران در منطقه

1401/01/23 تعداد بازدید: 997
print
نفوذ سازنده و تاثیرگذار ایران در منطقه

سیاست روز

نفوذ سازنده و تاثیرگذار ایران در منطقه با هیچ حربه‌ای قابل خدشه دار کردن نیست و این امر را می‌توان به وضوح در تحولات منطقه‌ای دید.
نفوذ و تاثیر ایران بر دیگر کشور‌ها سازنده و همدلانه است. ایران هیچگاه در پی استعمار و سلطه نبوده و نخواهد بود.
 
ایران پس از 41 سال اکنون در دورانی قرار گرفته است که با منطق و عقلانیت بیشتر بر مردم جهان تاثیرات مثبت خود را گذاشته و نشان داده است که یک اندیشه برتر و مثبت است به همین خاطر است که توانسته تاثیر خود را بر افکار عمومی بگذارد.
در این میان طبیعی است رژیم‌ها و کشور‌هایی که با اندیشه‌ها و ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند، دشمنانه رفتار کنند و برای جلوگیری از نفوذ و تاثیر ایران بر دیگر ملت‌ها وارد عمل شده و اقداماتی را انجام دهند.
 
آمریکا سرکرده دشمنان ایران در طول 41 سال گذشته تاکنون هر گونه دسیسه، توطئه و جنگ را شکل داده تا از گسترش تاثیر و نفوذ ایران بر دیگر جوامع و کشور‌ها جلوگیری کند. اما با وجود سیاست‌های خصمانه، شکست در این رویکرد را تجربه کرده است.
 
نقش مثبت تاثیرات ایران در منطقه آشکارتر شده و می‌رود تا دیگر جوامع را نیز تحت تاثیر اعتقادات منطقی، معقول و به حق خود قرار دهد.
تلاش آمریکا با بهره گیری از رسانه‌های پر تعداد و پر حجم برای انحراف افکار عمومی مردم کشورهایی چون عراق، افغانستان و سوریه همواره جریان داشته، اما تعداد اندک و بی تأثیر آن جماعت فریب خورده، راه بجایی نخواهد برد چرا که اکثریت مردم این کشور‌ها از حقایق و واقعیت آگاه هستند و می‌توانند حق را از ناحق تشخیص دهند.
 
کمک‌های ایران به مردم کشور‌های مصیبت زده‌ای که می‌دانند مصیبت از کجا بر سرشان آوار شده، هیچگاه از یاد افکار عمومی عراق، سوریه و افغانستان نخواهد رفت.
اما آمریکا برای آنشمار قربانیانها چه ارمغان آورده است؟ آیا با وجود همه فتنه‌هایی که در کشور‌های خود دیده اند و این فتنه‌ها از سوی آمریکا به جان مردم عراق، سوریه و افغانستان افتاده است، می‌توانند به سوی آمریکا گرایش پیدا کنند؟
 
مردم یمن بیش از 5 سال است بدون هیچ گناهی زیر حملات وحشیانه سعودی و ائتلافی که به راه انداخته است، مقاومت می‌کنند.
ایران زمانی که مردم یمن دست به انقلاب زدند، بر خلاف ادعاهای نخ نما شده برخی کشورهای عربی و غربی هیچ نقشی در این ماجرا نداشت و تنها نکته‌ای که وجود دارد، تاثیرپذیری مردم یمن از انقلاب اسلامی است.
 
اکنون یمنی‎ها رسالت تاریخی و اسلامی خود را دنبال می‌کنند و این مقاومت گرچه باعث شهادت مردم این کشور و ویرانی‌های زیادی شده است، اما دشمن را از این مقاومت جانانه و شهادت طلبانه حیرت زده کرده است. دشمنی که تصور می‌کرد چند روز طول نخواهد کشید که مردم یمن به زانو در خواهند آمد.
 
آمریکا زمانی خود با «مک دونالد» و «کی اف سی»، اتحاد جماهیر شوروی و بلوک شرق را تسخیر کرد و اکنون این ایران است که با ایدئولوژی خود بر خلاف رفتار‌های خصمانه آمریکا علیه دیگر ملت‎ها، در اندازه توان و ظرفیت خود، به مردم کشور‌هایی که تحت ظلم آمریکا قرار دارند کمک می‌کند.
 
 
 
* انتشار مقالات و یادداشت ها به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان»نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین تبلیغی است
 
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک