EN FA

علاقه به امام(ره) و انقلاب اسلامی، اصلی ترین انگیزه حضور شهدای افغانستان در دوران دفاع مقدس

1401/02/09 تعداد بازدید: 286
print
علاقه به امام(ره) و انقلاب اسلامی، اصلی ترین انگیزه حضور شهدای افغانستان در دوران دفاع مقدس

با تلاش کاروان رهروان راه شهدا و هیئت فرهنگی مذهبی حضرت رقیه بنت الحسین (ع) ویژه برنامه نور فاریاب گرامی داشت شهدای افغانستانی شهیدان نورمحمد مولایی، محمد نوروزی و نسیم افغان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومیاداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، به نقل از پایگاه خبری رویش زاگرس این مراسم با حضور جمعی از مردم، مسئولین، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، جامعه روحانیت، خانواده معزز شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی و… در گلزار شهدای کلگه شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام علی قندعلی رئیس اداره تبلیغات مسجدسلیمان در سخنانی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم گفت: بعد از حدود ۴۰ سال مراسم گرامی داشت این شهدا برگزار شده است که جا دارد از زحمات آقای فرزین سلطانی برگزار کننده این مراسم  تشکر ویژه نماییم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مسجدسلیمان در ادامه سخنان خود گفت: سعادت در دنیا و آخرت مسیری است که شهدا طی کردند و خدا‌وند خودش از شهیدان تجلیل کرده است، شهدا زنده اند و نزد پروردگار روزی می خورند و هنگامی که به خون می غلتند اثرات خودشان را در جامعه می گذارند.
 
حجت الاسلام سید احمدی امام جمعه مسجدسلیمان نیز در سخنانی با بیان این که خداوند شهدا را گلچین کرده است  چرا که آنان به مقام بندگی دست یافته اند گفت: توفیق شهادت نصیب هر کسی نمی شود. این شهدا برای حفظ کیان تشیع از افغانستان و عراق و… به ایران آمدند و علیه دشمن جنگیدند .
 
 
امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه عنوان کرد: مقام شهادت اتفاقی نیست اول باید مقام شهادت را در زندگیمان احیاء نمائیم. 
وی گفت: استکبار جهانی و دشمنان اسلام برای نابودی انقلاب برنامه ریزی دارند اما کور خواندند، انقلاب اسلامی ایران‌ ‌به برکت ایثار شهدا به جهان صادر شده است و دشمنان بدانند که ملت انقلابی ایران اهل سازش نیست و اهل مقاومت است.
سردار کریم پور فرمانده گردان سلمان در دفاع مقدس نیز در سخنانی اظهار کرد: برگزاری  یادواره شهدا یادآور همه فضیلت‌ها و ارزش‌هاست و شهدا عصاره همه این فضیلت‌ها هستند.
 
 
 سردار کریم پور گفت: شهدا کسانی بودند که عمر خود را در راه جهاد و مبارزه صرف کردند و آزادی کشور و ارزش های ملی و اسلامی را به دست آوردند.
وی با بیان این که برگزاری یادواره های شهدا با اثرگذاری بالا از مهم ترین رهنمودهای ولایت است که به آن تأکید بسیار شده، تصریح کرد: شهدا مظهر راه حق و صحیح هستند و به وسیله توسل به آن ها می توانیم به اوج برسیم.
 
 
شایان ذکر است: شهید نورمحمد مولایی در گلزار شهدای کلگه و شهید علی محمد نوروزی نیز در گلزار شهدای نفتون به خاک سپرده شده اند. همچنین شهید نسیم افغانی مهاجر افغان مقیم ایران و از شهدای شاخص افغانستان در دفاع مقدس می باشد که پیکر پاک ایشان پس از ۳۷ سال کشف که به دستور مقام م عظم رهبری در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک