EN FA

مطالبه گری مؤمنانه در حوزه کار فرهنگی جدی گرفته شود

1401/02/05 تعداد بازدید: 181
print
مطالبه گری مؤمنانه در حوزه کار فرهنگی جدی گرفته شود

نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با موضوع چشم برنامه های سال 1401 و با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه های خبری استان برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی نبی زاده ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی علیه السلام و لیالی قدر، به بیان گزارش مختصری از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1400 پرداخت.
خجت الاسلام نبی زاده در مقدمه سخنان خود، با بیان این جمله که«خوزستان بهشت مسئولین است» مطالبه گری مؤمنانه را در بخش های مختلف اجرایی مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: استان خوزستان ظرفیتی عظیم و برخوردار از مسئولین و مدیران در حوزه های مختلف اجرایی است. لذا هر کس باید بتواند در حوزه مسئولیتی خود نسبت به مردم پاسخگو بوده و مطالبه گری نباید باعث ایجاد رنجش و ناراحتی شود.
 
 
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، ازنفوذ روحیات و سلایق شخصی، در بخشهایی از مدیریت اجرایی به عنوان یک نقطه ی ضعف انتقاد کرد و گفت: در نظام اسلامی برای اینکه حرکت ها هم افزا باشد، زیرساخت ها و قوانین کافی وجود دارد اما آنچه موجب ضعف است، ضعف در روحیات افراد و موانعی است که ایجاد می شود.
ایشان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه؛ نقشه مهندسی فرهنگی استان به کجا رسیده است عنوان کرد: حسب فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار فرهنگ، تیمی متشکل از صدها نفر از نخبگان و فرهیختگان عرصه فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است که بر این اساس خوشبین هستیم اتفاقات بهتری نسبت به گذشته رقم بخورد.
 
 
حجت الاسلام نبی زاده در ادامه تصریح کرد: مساله فرهنگ به ویژه در خوزستان با مسایل مختلف پیچیده شده است که بخشی از آن واقعی و بخشی احساسی است. ما در استانی زندگی می‌کنیم که به هر دلیلی درگیر نیازهای اولیه زندگی نظیر آب و امنیت هستیم و تا زمانی که این نیازهای اولیه حل و فصل نشود قادر نخواهیم بود مسایل فرهنگی و دینی استان را به خوبی به پیش ببریم.
 
وی افزود: مساله فرهنگ تابع متغییرهای مختلفی است و از آنجا که این متغیرها در خوزستان کمرنگ است بر مسایل دیگر تاثیر می‌گذارد. چرخه حیات در خوزستان دچار آسیب شده است؛ مساله ریزگردها و محیط زیست، مردم را دچار یک مشکل اساسی فکری کرده است و این آشفتگی ذهنی در روند انجام کارها و فعالیت های فرهنگی بسیار مؤثر است. 
 
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در بخش دیگری از این نشست؛ توجه به مساجد را به عنوان یکی از اولویت های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی مورد بحث قرار داد و گفت: ما در سال 1400 قریب به ۴۳۰ مسجد در استان را در قالب امام محله،  پایگاه اجتماعی و امام روستا تحت حمایت قرار دادیم که در سال 1401 این رقم به ساماندهی فرهنگی ۵۳۰ مسجد به صورت خودجوش و بدون برنامه ابلاغی از مرکز، افزایش و هدف گذاری شده است.
حجت الاسلام نبی زاده در راستای فعالیت های فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان به تأسیس کانون شعرای عرب و مجمع شعرای آئینی خوزستان توسط این اداره کل اشاره کرد.
این مقام فرهنگی در ادامه، با اشاره به راه اندازی مرکزپاسخگویی به سئوالات اعتقادی در استان خوزستان اظهار داشت: ما در سطح استان و کشور دارای تعداد زیادی مرکز پاسخگویی به سئوالات شرعی وپرداخت وجوهات شرعی هستیم که در این میان لازم دیدیم یک مرکز پاسخگویی به سئوالات اعتقادی ویژه زیست بوم فرهنگی مردم استان خوزستان راه اندازی کنیم.
 
 
وی گفت: مرکز این سامانه که با شماره ملی 1814 راه اندازی شده در استان خوزستان می باشد که بنا داریم با حضور کارشناسان متخصص در حوزه مسائل اعتقادی، متناسب با زبان و فرهنگ مردم در مناطق مختلف خوزستان به سئوالات و شبهات ایشان پاسخگو باشیم. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، همچنین با اشاره به قرارگاه های 12گانه فرهنگی در خوزستان، راه اندازی قرارگاه عشایر عرب و لر و بختیاری را از جمله اقدامات منحصر بفرد استان معرفی کرد.
حجت الاسلام نبی زاده در بخش پایانی این نشست، از تشکیل هیئات مذهبی در استان خوزستان به عنوان ظرفیتی عظیم و قابل توجه یاد کرد و گفت:ما در استان خوزستان قریب به 3000 هیئت مذهبی داریم که در سال 1401 تا 1403 بنا داریم این رقم به 10 هزار هیئت در استان افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: اگر جمعیت استان در 3 سال آینده به 5 میلیون نفر برسد و هر هیئت بتواند جمعیتی بالغ بر500 مخاطب را به خود اختصاص دهد در نهایت خوزستان به تنهایی یک حسینیه خواهد بود.
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک