EN FA

افزایش دوبرابری مساجد واقع در پایگاه های اجتماعی استان خوزستان

1401/09/22 تعداد بازدید: 279
print
 افزایش دوبرابری مساجد واقع در پایگاه های اجتماعی استان خوزستان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد: با افزایش دوبرابری مساجد واقع در پایگاه های اجتماعی، تعداد آن به 95 مسجد در استان افزایش پیدا کرده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام فرد آقایی با اعلام این خبر گفت: بحمدالله با توجه ویژه ای که مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی به استان خوزستان داشته اند و البته ظرفیت بالای مساجد این استان در راستای خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم، کار جذب و گزینش تعداد 40 نفر از ائمه جماعات توانمند و موفقی که بناست در پایگاه های اجتماعی و سکونتگاه های غیر رسمی استان خوزستان در سراسر استان مستقر شوند با حضور حجت الاسلام موحدی، راهیاران استانی و امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان پایان یافت.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: با انجام فرایند جذب و گزینش ائمه جماعات، تعداد مساجد حاضر در طرح پایگاه های اجتماعی استان خوزستان به 95 مسجد افزایش پیدا کرد که این خود نوید بخش یک خبر خوب از حیث فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در سطح استان است.
 
این مقام فرهنگی در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد پایگاه های اجتماعی به ویژه در مناطق آسیب پذیر، بیان داشت: مساجد واقع در سکونتگاه های غیر رسمی ضمن اینکه به انجام فعالیت های معمول تبلیغی از جمله اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسمات و ایستگاه های صلواتی و... می پردازند در عین حال با توجه به نیاز بالای این مناطق و آسیب های اجتماعی موجود در آنها از جمله طلاق، اعتیاد و سایر اسیب ها به نقش آفرینی در حل مشکلات محله و آسیب های منطقه خود نیز مبادرت می کنند.
 
حجت الاسلام فردآقایی در پایان خاطرنشان کرد: حل مسائل و مشکلات محلات، امری ست که از صدر اسلام تا کنون به عنوان اصلی ترین کارکرد مساجد مورد توجه اهل بیت علیهم السلام بوده و امروز در طرح پایگاه های اجتماعی مساجد حاضر در این طرح به شکل جدی دنبال خواهد شد چرا که معتقدیم اگر مساجد در این مناطق توانمند شوند بخشی از آسیب های اجتماعی محلات پیرامونی این مساجد و مناطقی که این مساجد در آن هستند نیز کاهش پیدا خواهند کرد.
 
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک