EN FA

برنامه ریزی برای برگزاری ۳۰۰ مراسم اعتکاف در مساجد استان خوزستان

1401/10/30 تعداد بازدید: 162
print
 برنامه ریزی برای برگزاری ۳۰۰ مراسم اعتکاف در مساجد استان خوزستان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان: پیش بینی می شود در مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری با افزایش 3 برابری علاقمندان، نسبت به سال گذشته در استان خوزستان مواجه باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام فرد آقایی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل، از ماه مبارک رجب، به ویژه ایام البیض به عنوان موسم بندگی و فصل مناجات و خودسازی یاد کرد و گفت: از مهمترین اعمال ماه مبارک رجب اجرای مراسم معنوی اعتکاف است، مراسمی که به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ یکی از شاخصه های دین داری و معنویت جوانان ماست. بر همین اساس پس از 2 سال تعطیلی ناشی از کرونا جهت برگزاری مراسمات اعتکاف، امسال به حول و قوه الهی تدارک مفصلی برای اجرای این مراسم معنوی دیده شده است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزایش 3 برابری استقبال از مراسم اعتکاف در سال جاری را قابل پیش بینی عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی و هدف گذاری ما به این شکل است که ان شاالله با برگزاری ستادهای مردمی اعتکاف در سراسر استان، مساجد مستعد اعتکاف را شناسایی و پس از گفتگو با ائمه جماعات و هیئات امنا و متولیان این مساجد، برنامه ریزی های دقیقی را برای برگزاری مراسم پر شور اعتکاف در سال جاری داشته باشیم. 
 
این مقام فرهنگی در ادامه بیان داشت: هدف گذاری جغرافیایی جهت برگزاری مراسمات اعتکاف در سال جاری، از اولویت های دیگری ست که در دست اقدام قرار خواهد گرفت چرا که این مراسمات هم در مرکز شهرستانها باید برگزار شود و هم در هر کدام از شهرهای تابعه شهرستانها حداقل یک اعتکاف برای برادران و یک اعتکاف ویژه خواهران باید اجرا شود.
 
وی افزود: در روستاهای بالای 200 خانوار با محوریت روحانیت معظم در طرح هجرت و روحانیون امام روستا و امام محله برنامه ریزی خواهد شد همچنین انتظار می رود یک اعتکاف برای برادران و یک اعتکاف برای خواهران اجرا شود که ان شاالله در مجموع به عددی بالغ بر 300 اعتکاف در سال جاری نائل شویم. 
 
حجت الاسلام فرد آقایی یادآور شد: یکی دیگر از سیاستهای مورد نظر، برگزاری اعتکاف برای اقشار خاص مثل اعتکاف های دانش آموزی و اعتکاف های دانشجویی ست.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرای با کیفیت این مراسم در سال جاری خاطرنشان کرد: از نیازهای جدی مراسمات اعتکاف حمایت ها و پشتیبانی هایی است که به خصوص در بخش ارزاق لازم است مورد توجه قرار گیرد. لذا امیدواریم با همکاری استانداری و فرمانداری های محترم بتوانیم در راستای تخصیص بودجه برای این مراسم معنوی ان شاالله کمک کار مساجد باشیم.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک