EN FA

تبیین الگوی زن ایرانی-اسلامی، ضرورتی مهم در جامعه امروز است

1401/10/25 تعداد بازدید: 232
print
تبیین الگوی زن ایرانی-اسلامی، ضرورتی مهم در جامعه امروز است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن، در سفر یکروزه به شهرستان گتوند، با جمعی از بانوان این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در سفر یکروزه ای که معاونت فرهنگی این اداره کل به شهرستان گتوند داشت، در همایشی با حضور بیش از 200 نفر از بانوان این شهرستان، با اشاره به مقام شامخ حضرت زهرا(س) و ابعاد مهم شخصیتی ایشان اظهار داشت: حضرت صدیقه طاهره(س) به عنوان دخت نبوت، همسر ولایت و مادر امامت، نقش آفرینی های بسیار مهمی در طول زندگانی خود داشته و به عنوان یک الگوی بی نظیر برای همه بانوان به ویژه بانوان ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد.
 
 
حجت الاسلام فردآقائی با تأکید بر تفاوت های ساختاری و طبیعی زن و مرد عنوان کرد: اسلام، توجه جدی نسبت به موضوع زن داشته و حفظ کرامت زن به عنوان یک مسئله مهم،همواره مورد توجه اسلام بوده است.
 
وی افزود: در دورانی که موسوم به عصر جاهلیت بوده است علیرغم اینکه دختران را زنده به گور می کردند و آن فجایع غیر انسانی نسبت به این جنس از بشر رقم میخورد، مشیّت خداوند متعال بر این قرار گرفت که نسل پیغمبر(ص) را از دختر ایشان ادامه دهد و سلسله امامت را از نسل حضرت زهرا(س) قرار دهد که مبتنی بر سوره مبارکه کوثر است.
 
 
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه، مقایسه نگاه اسلام و نگاه غرب به مسئله زن را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در غرب، حرکت های فمینیستی و جریاناتی که در موضوع رفع تبعیض از زنان و یا برابری حقوق زنان و مردان مطرح می شود، نشأت گرفته از ظلم هایی بوده که در فاصله یک یا دو قرن اخیر نسبت به زن اعمال شده است. سرگذشت زن غربی و اینکه از چه جایگاهی به چه موقعیتی تنزل پیدا کرده است به ویژه در سده اخیر، شاهدی بر این ادعاست.
 
 
این مقام فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این جمله که«غرب در قبال ظلم هایی که در حق زن داشته باید پاسخگو باشد» خاطرنشان کرد: ما در موضوع زن، در مقام مطالبه هستیم و نه در مقام پاسخگویی و انفعال... اسلام در 1400 سال پیش حرف های متقن و دقیقی مبتنی بر مسائل طبیعی و نیازهای طبیعی زن و مرد مطرح کرده و اتفاقا این غرب است که در برابر ظلم هایی که در حق زن روا داشته باید پاسخگو باشد.
 
امروز زن غربی در جوامع خود، آزادی و امنیت روانی کامل را ندارد و آمار بسیاری از فسادها و اتفاقاتی که در غرب وجود دارد حکایت از این مسئله دارد که غرب در موضوع زن به جای اینکه روز به روز زن را به حقوق اصلی خود نزدیک کند اتفاقا باعث شده که زنان از حقوق اصلی خود دورتر هم بشوند.
 
 
حجت الاسلام فردآقایی در خاتمه یادآور شد: وظیفه همه ماست که نسبت به مسئله زن،آغاز تبیین کنیم و الگوی خود را به عنوان زن ایرانی و اسلامی هم به دنیا معرفی کنیم و هم نسبت به آن دفاع کنیم.
 
 
پایان خبر/.
 
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک